.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اعتیاد نسل جوان را نشانه گرفته است
استاندار مازندران گفت: خط مقدم این معضل و آسیب‌هایی که در جامعه دیده می‌شود نسل جوان را نشانه گرفته است.

به گزارش شمال نیوز، ربیع فلاح‌ صبح امروز در همایش فعالان حوزه پیشگیری درمان و مقابله با مواد مخدر مازندران که در بهزیستی استان برگزار شد، اظهار کرد: امروزه اعتیاد به‌عنوان آسیب اصلی جامعه مطرح است که دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردم نهاد باید با فعالیت گسترده و ارایه برنامه‌های مدون قدم‌های جدی‌تری بردارند.

وی با بیان اینکه معضل اعتیاد در جوامع پیشرفته هم مشاهده می‌شود، افزود: باید با توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی که وجود دارد برنامه‌ریزی‌های لازم برای مقابله و پیشگیری با این پدیده شوم برداشته شود.

استاندار مازندران ادامه داد: خط مقدم این معضل و آسیب‌هایی که در جامعه دیده می‌شود نسل جوان را نشانه گرفته است، نسل جوانی که در تمام صحنه‌های مبارزاتی حضور چشمگیر داشتند و باید تلاش کنیم این سرمایه اجتماعی هم در کشور حفظ شود و هم از توانایی‌های عظیم قشر جوان استفاده شود.

فلاح خاطرنشان کرد: برای مقابله با پدیده شوم اعتیاد مسؤولیت‌های مهمی داریم که نمی‌توان تنها اکتفا به برگزاری یکسری جلسات و پیگیری محدود دستگاه‌های اجرایی کرد.

وی بیان کرد: مازندران ازجمله استان‌های گردشگر‌پذیر است و این نوع پدیده‌ها وارداتی است و افرادی که وارد استان می‌شوند و برای افرادی که مدتی اقامت می‌گزینند باید مدیریت خاص لحاظ شود.

استاندار مازندران گفت: مازندران استانی است که از پدیده اعتیاد ضربه دیده است که باید برنامه خاص و ویژه‌ای برای مقابله و پیشگیری آن داشته باشیم.

فلاح ادامه داد: برای افرادی که به دام این معضل افتادند باید ببینیم که چطور می‌توان مقابله کرد و برنامه‌های جامعی را دنبال کنیم.معتادان بیمارانی هستند که نیاز به حمایت دارند و همه این‌ها نیازمند آموزش تخصصی و عمومی است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: بیش از 500 مرکز در استان وجود دارد که توسط خیرین و بخش خصوصی اداره می‌شود که این مراکز باید بهسازی و ساماندهی شوند و دستگاه‌های اجرایی برای ارایه خدمات و رفع نیاز مراکز اقدام کنند.

فلاح اضافه کرد: در استان باوجود همه کاستی‌ها و مشکلات، اقدامات مناسبی برای پدیده اعتیاد انجام شد و تمام مناطق آلوده پاکسازی شد.

وی اظهار کرد: طبق آمار نیروی انتظامی دستگیری‌ها 95 درصد افزایش داشته است که این آمار نشان می‌دهد ناامنی برای افرادی که خرده‌فروشی می‌کنند، بوده است.

استاندار مازندران ادامه داد: در سال جاری وزارت کشور سه محور اساسی «اقتصاد ‌مقاومتی اقدام و عمل، پدیده مواد مخدر و طلاق» را در دستور کار قرار داده است./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.047 seconds.